Mitä oireita kiropraktiikalla hoidetaan?

Minkälaisia vaivoja kiropraktikko hoitaa?

Koulutetut kiropraktikot hoitavat pääasiassa tuki- ja liikuntaelinsairauksia, mutta muihinkin ongelmiin on hoidoilla saatu apua. Kiropraktikot keskittyvät erilaisten kiputilojen tutkimiseen ja manuaaliseen hoitoon. Koulutetun kiropraktikon hoito on turvallista sekä tehokasta ja sopii kaikille, myös lapsille ja vanhuksille.
Suomen kiropraktikkokeskuksessa pyrimme ensisijaisesti korjaamaan rangassa olevia ryhtivirheitä ja subluksaatioita. (Subluksaatio = nivelen virheasento ja toimintahäiriö, siihen liittyvä lihasjännitys ja hermopinne). Emme siis pyri hoitamaan tai diagnosoimaan mitään yksittäistä vaivaa, vaan pyrimme kiropraktisin keinoin parantamaan elimistösi kykyä parantaa itse itsensä.

Yleisimpiä ongelmia, joihin potilaamme ovat saaneet helpotusta, ovat esim.

- akuutti ja krooninen selkäkipu sekä ns. noidannuoli
- alaselän kivut, välilevytyrä, välilevyn pullistuma
- iskias ja siitä jalkoihin säteilevät kivut
- raajojen puutumiset ja säryt
- päänsärky, jännityspäänsärky, migreeni
- niska-hartiasärky, niskakipu, tension neck
- rintarangan kiputilat
- huimaus ja hyvänlaatuinen sisäkorvan tasapainohäiriö
- erilaiset nivelten kiputilat
- lihaskivut ja –krampit
- urheiluvammat
- rasitusvammat, kuten tenniskyynärpää ja golfarin kyynärpää
- kulumien aiheuttamat kivut, kulumaviat
- lasten ja aikuisten ryhtiongelmat, skolioosi

Monet potilaamme ovat saaneet apua myös esim. tinnitukseen, sydämen rytmihäiriöihin, ruokatorven refluksioireisiin ja astmaan. Ne voivat joissain tapauksissa johtua selkärangan toimintahäiriöihin liittyvästä autonomisen hermoston häiriötilasta. Lisätutkimuksia kuitenkin vaaditaan varmistuaksemme kiropraktisen hoidon tehosta tällaisiin vaivoihin. Monet vaivat tai sairaudet ovat sen luonteisia, ettei lääketiede ole vielä pystynyt selvittämään sairauden syytä eikä siten myöskään täysin parantavaa hoitoa ole välttämättä olemassa. Osa hakee sairauksien oireisiin helpotusta lääkityksestä, mutta kokemuksesta tiedämme, että jotkut voivat saada suurtakin helpotusta oireisiinsa myös kiropraktisesta hoidosta. Emme kuitenkaan voi väittää pystyvämme parantamaan näitä sairauksia.

Optimaalinen ryhti on avain optimaaliseen terveyteen. Tämä totuus pätee kaikkiin perheenjäseniin. Terve hermosto on jokaisen - nuoren ja vanhan - saavutettavissa. Subluksaatioita korjataan kiropraktiikan avulla ja niiden korjaaminen elvyttää kehon omaa kykyä parantua.

Suomen Kiropraktikkokeskuksessa toimivat kiropraktikot ovat sosiaali- ja terveysministeriön oikeusturvakeskuksen rekisteröimiä ja edustavat alansa korkealuokkaisinta huippuosaamista ja ammattitaitoa. Reipas palveluhenkisyys yhdistettynä tehokkaaseen hoitoon ja ennaltaehkäiseviin hoito-ohjeisiin ovat toimintamme kulmakiviä.