Kiropraktikko Turku, Kimmo Heinonen

Kiropraktikko Turku ja Salo, Kimmo Heinonen

Kiropraktikko, fysioterapeutti Kimmo Heinonen, Turku p. (02) 2341 411

Katso alla oleva esittelyvideo.

Olen koulutukseltani kiropraktikko ja fysioterapeutti. Fysioterapiaopintoni suoritin Jyväskylässä, jonka jälkeen lähdin Englantiin yliopistoon opiskelemaan kiropraktiikkaa. Valmistuin Anglo-European College of Chiropractic:sta vuonna 1993.

Valmistumisen jälkeen olen työskennellyt enimmäkseen Turussa ja käynyt säännöllisesti jatkokoulutuksessa, mm. Chiropractic neurology ja akupunktiokoulutus.

Olen vuosien aikana pitänyt kymmeniä luentotilaisuuksia terveydestä, selän hyvinvoinnista ja kiropraktiikasta ja edelleen luennoin mielelläni - voit kutsua minut tilaisuuteesi pitämään luentoa.

Minut voi myös löytää esittelemästä kiropraktisia hoitoja monilla messuilla (mm. Osaava Nainen Turussa ja I Love Me Helsingissä)

Potilainani on kaikenikäisiä ja kaikenkuntoisia ihmisiä. Huippu-urheilijhoista penkkiurheilijoihin ja vauvasta vaariin. Pyrin löytämään jokaiselle optimaalisen hoitosuunnitelman akuutin kivun hoidosta kokonaisvaltaiseen terveyteen.

Joku kaipaa apua selkäkipuun tai päänsärkyyn, toinen ryhdin parantamista ja kolmas lisää voimaa ja nopeutta urheilusuorituksiin. Kiropraktiikan hieno puoli on siinä, että sillä voidaan vaikuttaa näihin kaikkiin. Pyrinkin hoitamaan paljon selkärankaa ennaltaehkäisevässä mielessä. Terveyden hoitaminen on paljon helpompaa ja halvempaa kuin sairauden.

Usein selkäkipua hoidattamaan tulevat potilaani ovat yllättyneet siitä, miten astma/hengittäminen, refluksivaivat, huimaus tai vaikka sydämen rytmihäiriöt (joihin ei ole tutkimuksissa löytynyt syytä) ovat helpottaneet samalla kun ryhti ja selkärangan ja hermoston toiminta on parantunut.

Mitä itse voit tehdä? Mielestäni eräs tärkein asia selän, lonkkien, polvien ja muidenkin nivelten kannalta (ruokavalion ja liikunnan ohella) on omatoiminen venyttely. Pakaroiden, reiden takaosien ja etenkin lonkan koukistajien (katso video; lonkan koukistajien hoito youtube) säännöllisellä venyttelyllä voit ehkäistä paljon kulumia ja ongelmia selässä, lonkissa ja polvissasi.

Toisin kuin sinulle on ehkä kerrottu, selkärankasi kulumat ja välilevyn madaltumat ja välilevytyrät eivät johdu pääasiassa iästäsi eivätkä ne ole sukuvika. Pääasiallinen syy on selkärangan virheellinen asento (= huono ryhti) ja nivelten toimintahäiriöt. Kiropraktinen hoito on ehdottomasti paras keino näiden korjaamiseen.

Tervetuloa vastaanotolleni Turkuun ja Saloon!